تئاتر كاربردی، سبب ارتقا هنر نمایش در كشور می شود
نوشته شده توسط : iyem

'منصور براهیمی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان آنكه تئاتر به هیچوجه مختص به مخاطبان خاص و تعریف شده ای نیست، خاطرنشان كرد: با نگاهی به تاریخ فرهنگ و تمدن ایرانی، بوضوح شاهد حضور و تاثیر هنر نمایش در زندگی عموم افراد جامعه خواهیم بود و همین مساله ثابت می كند كه این هنر در كشور متعلق به عده ای از مخاطبان خاص نیست.

وی ادامه داد: هر چه فعالیت هنرمندان، مسوولان و صد البته كیفیت آثار نمایشی در جهت دعوت و مشاركت عموم افراد جامعه برای دیدن آثار نمایشی و ارتباط تنگاتنگ آنها با تالارهای تئاتری رشد و توسعه یابد در حقیقت سطح فرهنگ عمومی ارتقا یافته و رشد این شاخصه در حقیقت سلامت و امنیت روانی و فرهنگی جامعه را تضمین می كند.

این مدرس و پژوهشگر تئاتر به راه اندازی دفتر تئاتر كاربردی در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری اشاره كرد و گفت: تاكید بر شیوه كاربردی استفاده از هنر نمایش و تلاش برای ارتقای سطح تئاتر شورایی در حقیقت گامی محكم و استوار به سمت فراگیر كردن هنر نمایش در بطن زندگی عمومی افراد جامعه است.

وی ادامه داد: تبیین مفاهیم مختلف فرهنگی و ارتقای سطح تاثیرگذاری آن مفاهیم بر افراد جامعه با واسطه ای مانند تولیدات نمایشی در قالب شیوه تئاتر كاربردی، گامی موثر و مفید برای عمومی كردن فرهنگ تماشای نمایش در كشور است.

تئاتر كاربردی - پداگوژی - شیوه نمایشی بر اساس انگاره های تعلیمی و تربیتی است كه با نگاهی بر ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه طراحی و اجرا می شود.

فراهنگ ** 9266 ** 1071





:: برچسب‌ها: درخت , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: